czwartek, 12 stycznia 2012

Porada - Jak zrobić przezroczyste tło ?

Wiele z was nie wie jak zrobić przezroczyste tło np. na nagłówek na bloga

Więc tak , żeby to zrobić musimy ściągnąć program GIMP 2 (http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,11797.html )

Po pobraniu uruchamiamy program i zaczynamy !


1. Wybieramy obraz

Klikamy prawnym przyciskiem myszy na obraz , najeżdżamy na warstwe , potem na przezroczystość i klikamy ''Dodaj kamień alfa''



Następnie wybieramy z naszego przybornika różdżkę

Zaznaczamy tło które chcemy usunąć ( klikamy na obraz ) i naciskamy 'Delete' na klawiaturze

I oto jest nasz obraz z kwadracikami
Te kwadraciki to jest przezroczyste tło : D

Widać u mnie na przykładzie są jeszcze miejsca w których nie ma tych kwadracików , ale to tylko przykład xD

Dalej.....

Zapisujemy obraz , i  usuwamy końcówkę .xcf  i wpisujemy .png

I oto mamy przezroczysty obraz w naszym folderze

Słodka <33

6 komentarzy:

  1. Ooo dzięki tego potrzebowałam super !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Wieeelkie :3 Nawet nie wiesz jak mi to było potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, dzięki bardzo mi to pomogło;*

    OdpowiedzUsuń
  4. sama sobie piszesz komentarze lol

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jesteśmy tak zdesperowani jak ty, żeby pisać samemu komentarze. Upsss.

      Usuń
  5. Wstawiam png. na blogspot a i tak mam białe tło - jak to zmienić?

    OdpowiedzUsuń